Dropdown menu

Wednesday, May 10, 2017

Hari Anugerah Cemerlang SMK Matang berlangsung gemilang


MATANG : Majlis Hari Anugerah Kecemerlangan SMK Matang kali ke 15 telah berlangsung penuh gemilang pada 4 Mei 2017 di Dewan Terbuka SMK Matang.

Majlis Hari Anugerah Kecemerlangan SMK Matang merupakan kesinambungan tradisi sekolah dan memiliki signifikan yang tersendiri kepada seluruh warga SMK Matang .

Majlis ini adalah kemuncak kepada pengiktirafan dan penghargaan pihak sekolah terhadap pencapaian yang cemerlang dan sumbangan murid dalam bidang akademik.

Majlis Hari Anugerah Kecemerlangan SMK Matang telah dirasmikan oleh En. Mohammad Ravi JC Abdullah , Penolong PPD Kurikulum (Teknik & Vokasional) yang mewakili Dato’ Dr Muhammad Amin Zakaria , Exco Kerajaan Negeri Perak yang tidak dapat hadir.

Pada hari yang gemilang tersebut, penyampaian hadiah beberapa anugerah telah diberikan kepada murid dan guru SMK Matang.

Antara anugerah yang disampaikan ialah Hadiah Pelajar Terbaik setiap tingkatan, Anugerah Cemerlang PT3 2016, Anugerah Cemerlang Mata Pelajaran SPM 2016, Anugerah Cemerlang SPM 2016, Anugerah Warisan dan Anugerah Khas Pengetua.

Anugerah Khas Pengetua yang merupakan anugerah tertinggi kepada tokoh pelajar SM Matang telah diberikan kepada pelajar 501 , Lim Jia.

Turut disampaikan adalah anugerah kepada guru-guru yang cemerlang meningkatkan pencapaian SPM tahun 2016. Antara anugerah yang disampaikan ialah Anugerah Pencapaian Cemerlang Panitia, Anugerah Lonjakan Saujana , Anugerah Mata Pelajaran A+ dan Anugerah GPS Mata Pelajaran Terbaik.

Majlis penyampaian anugerah telah disempurnakan oleh Yang Dipertua PIBG En. Abdul Rahman Said dan En. Mohammad Ravi JC Abdullah yang diiringi Pengetua SMK Matang En. R. Karunagaran a/l S. Raman 

Selain daripada acara penyampaian anugerah kepada pelajar yang cemerlang, majlis turut diserikan dengan persembahan drama bahasa Inggeris oleh Kumpulan Drama SMK Matang.

Kumpulan Drama yang dilatih oleh Cikgu Mandip Kaur dan Mr. Jonathan telah memberikan persembahan lakunan yang baik dan menarik perhatian tetamu yang hadir.

Majlis Hari Anugerah Kecemerlangan SMK Matang telah berjaya diadakan dengan kerjasama semua warga sekolah dan sokongan serta kehadiran ibubapa yang memeriahkan lagi majlis.

Setinggi-tinggi tahniah kepada semua murid yang berjaya dan ibubapa yang memberi sumbangan kepada pihak sekolah.

Pusat Sumber SMK Matang juga mengucapkan tahniah kepada semua ahli jawatankuasa kerja yang memberikan komitmen tinggi bagi memastikan perjalanan majlis berjalan lancar.


Semoga majlis ini  menjadi sumber inspirasi kepada semua murid untuk lebih cemerlang pada masa hadapan.


Sekitar Majlis Hari Anugerah Cemerlang SMK Matang




Ketibaan tetamu terhormat



Ucapan Aluan Pengetua


Ucapan Aluan Perasmi



Selingan persembahan drama


Pendaftaran ibu bapa


Pengacara majlis


Ibu bapa yang hadir



No comments:

Post a Comment